Käesolev raamat tutvustab Montessori rühma eripärasid ja struktuuri, näidates samal ajal, et see ei ole aegunud, vaid meetod, mis tõestab end igas maailmajaos asuvates tuhandetes Montessori lasteaedades ja koolides üha uuesti.
Maria Montessori pidas sadu pedagoogikaloenguid ning neid hinnatakse tema kõige eredamateks ja kaasakiskuvamateks esitusteks. Montessori hariduses eristatakse selgemalt nelja vanuserühma, mil lapse teatud soovid ja vajadused eredamalt välja joonistuvad.
Montessori pedagoogika jagab arengu järgmistesse etappidesse:
• 0–6 aastat (alarühmad 0–3 ja 3–6 aastat),
• 6–12 aastat (alarühmad 6–9 ja 9–12 aastat),
• 12–18 aastat (alarühmad 12–15 ja 15–18 aastat),
• 18–24 aastat.
Selle teadmise valguses luuakse lastele korrastatud keskkond, millel on sisemine struktuur, kuid mis jätab piisavalt individuaalset vabadust. Vabadus Montessori keskkonnas tähendab vabadust teha õigeid asju. Nii nagu on erinevad lapse arenguvajadused, erinevad üksteisest ka eri vanuseastmete tarvis loodud keskkonnad. Montessori rühma- ja klassiruumis õpivad tihti koos eelmainitud vanuserühmade lapsed ehk kasutusel on liitrühmad ja -klassid. Selle raamatu keskmes on lasteaiaealine laps vanuses kolm kuni seitse eluaastat ning talle sobiva keskkonna loomine.
Raamatu autor Heili Veetamm on alushariduse õpetaja ning kolme- kuni kuueaastaste laste Montessori õpetaja. Ta töötab Tallinna Euroopa Koolis ja juhendab Montessori pedagoogika kursusi.