Lapse arengu analüüsimine ja hindamine on oluline lapse eripära mõistmiseks, erivajaduste
väljaselgitamiseks, positiivse enesehinnangu kujundamiseks, lapse arengu toetamiseks ning
õppe- ja kasvatustegevuse kavandamiseks koostöös lapsevanematega.
Käsitletava arengumängu abil saab jälgida lapse arengu mitmesuguseid valdkondi mänguliselt
ja lapsele huvipakkuval meetodil. Mäng koosneb väga erisugustest mängulistest ülesannetest,
mida lapsed individuaalselt erinevates mängukeskustes lahendavad. Mängukeskused
võib iga lasteaed luua just oma kodualevi või lasteaia eripära silmas pidades.
Sellel arengumängul on mitu eesmärki: selgitada välja sel õppeaastal esimesse klassi minevate
laste tugevad küljed ning võimalikud murekohad, anda koolirühma õpetajatele
informatsiooni, millele veel tähelepanu pöörata, ning olla orientiiriks lapsevanematega
toimuvatel arenguvestlustel.
Ülesannete aluseks on võetud riiklikust õppekavast tulenevalt 6–7-aastaste laste eeldatavad
oskused ja pädevused, mille kaudu on võimalik hinnata nii laste kognitiivseid, sotsiaalseid
kui ka füüsilisi oskusi.
Arengumäng võiks leida aset iga koolirühmaga eraldi ning seda võivad korraldada lasteaia
meeskonnaliikmed. Mängu käigus märgivad mängukeskuste juhendajad lapsega kaasas olevale
juhendile üles olulise teabe, millest päeva lõpus tehakse kokkuvõte.
Kõige tähtsam on siiski see, et lastele see mäng rõõmu valmistaks!