Puulaevade ehitamine, varustamine ja majandamine, nende seilamine Euroopa
kaugematesse sadamatesse ja ookeani taha on tänaseks ajalugu. Purjelaevad ja
looduse stiihiaga silmitsi seismine vormisid raudseid meremehi, sest purjetamine
polnud toona sugugi vaid puhas rõõm ja romantika, laevade ja meremeeste lood
on täis kannatusi, otsinguid ning asjatuid püüdlusi.
Pildid väljendavad sageli rohkem kui saab edasi anda sõnadega. Nende kaante
vahel on esinduslik kogu fotosid, jooniseid ja lugusid Pärnus ja Liivi rannas
aastatel 1845–1930 ehitatud puulaevadest. Samuti alustest, mis on ehitatud mujal
Euroopas või isegi teisel pool Atlandit, kuid on kuulunud Pärnumaa meestele või
ettevõtetele. Kaubalaevade ehitamine sai Eestis suurema hoo sisse just Pärnumaal,
kui välismaiste meistrite tööpõld Harderi laevatehases lõppes ja talupojad, meie
oma veski- ja paadimeistrid, algatuse enda kätte võtsid. Randlaste laevaehitus
kasutas kohalikku puitu ja ajutistele ehitusplatsidele omaseid töövõtteid, tulemuseks
olid aga vastupidavad, hästi juhitavad ja ilusad laevad.