Look inside

Väärkäitumine

Käitumisökonoomika tagamaad
0 out of 5
Rate this
Delivery 7 workdays
Club price:
41,95 €
Price: 41,95 €
Availability in stores
"Forbesi aasta parim äriraamat.

Economisti aasta parim majandus- ja äriraamat.

Financial timesi ja McKinsey aasta parima äriraamatu nominent.

Amazoni aasta parim äri- ja juhtimisraamat.

Nobeli auhinna laureaat Richard H. Thaler on kogu oma karjääri vältel uurinud radikaalset eeldust, et majanduse keskne mõjutegur on inimene ‒ ennustatav ja vigu tegema kalduv indiviid. Thaleri haarav ja tihti lõbus raamat aitab tuua majanduse tagasi maa peale ‒ ja muuta meie arvamust nii iseendast kui ka maailmast.

Traditsiooniline majandusteadus eeldab, et majanduses osalejad on ratsionaalsed. Thaler aga mõistis juba oma teadustee alguses, et tegelikud inimesed ei ole sellised robotid. Ükskõik, kas ostame endale kella, müüme korvpallipileteid või taotleme kodulaenu, ikka langeme kallutatuse ohvriks ja teeme otsuseid, mis hälbivad standarditest või majandusteadlaste eeldatud ratsionaalsusest. Teisisõnu, me väärkäitume. Ja mis veelgi tähtsam, meie väärkäitumisel on tagajärjed. Kui esialgu ei võtnud majandusteadlased inimeste väärkäitumist ja selle tagajärgi tõsiselt, siis nüüd on see uurimisvaldkond üks tähtsamaid, millele nii elus, äris kui ka poliitikas paremate otsuste tegemiseks loodetakse.

Käitumisökonoomika isa Richard Thaler ühendab psühholoogiateaduse hiljutised avastused ning inimeste ajendite ja turukäitumise kohta kogutud praktilised teadmised. Kui majandus kohtub psühholoogiaga, on tulemused tihti nii tavainimeste, juhtide kui ka poliitikute jaoks ühtlasi põhjapanevad ja naljakad. Autor valgustab uuest küljest nii kodust eelarvet, telemänge, kui ka selliseid uusi ärisid nagu Uber.

Raamat „Väärkäitumine“ näitab, kuidas inimeste valearvestuste uurimine võib aidata meid nii eraelus, äris kui ka poliitikas paremate otsusteni.

Richard H. Thaler on Chicago ülikooli käitumis- ja majandusteaduse professor."
Delivery 7 workdays
Club price:
41,95 €
Price: 41,95 €
Availability in stores