Õpik on mõeldud turismi-, majutus- ja toitlustusvaldkondade erialade õppijatele alusteadmiste omandamiseks hotellimajandusest, kuid vajalikku leiab siit igaüks, kes soovib süstematiseerida ja laiendada olemasolevaid teadmisi, ning ka rännuhuviline, kes ise oma reise korraldab.
Õpiku peatükkides käsitletakse hotellimajanduse olulisi mõisteid ja seoseid teiste valdkondadega; hotellimajanduse arengulugu ja tähtsamaid organisatsioone; kliente ja nende segmenteerimise võimalusi; hotelli organisatsiooni, mis tagab kvaliteetse klienditeeninduse; kliendile pakutavaid olulisemaid põhi- ja lisateenuseid; teenuse hinda ja seda mõjutavaid tegureid; hotellide liigitamist erinevatest kriteeriumitest lähtuvalt; Eesti majutusturgu ja kvaliteedisüsteeme; hotellide omandivorme ja juhtimissüsteeme ning hotellimajanduse trende lähiaastatel.