Selle raamatu eesmärk on rääkida probleemsetest lastest/õpilastest, kes käituvad agressiivselt, ja vanemate ning õpetajate õigest käitumisest nendega.
Siin räägitakse vanemate käitumise mõjust lastele, õpetajate suhtlemisest agressiivselt käituva õpilasega ja klassi kui grupi mõjust niisugusele õpilasele.
Raamatus käsitletakse ka eesmärgistatud ennetustegevust õpilaste antisotsiaalse käitumise vähendamiseks kogu kooli kontekstis ja esitatakse konkreetseid meetmete soovitusi. Peale nimetatu on raamatus veel mitmeid teemasid, mis seonduvad probleemsete õpilaste ja õpetaja omavahelise suhtlemisega.
Raamat pakub teadmisi, tähelepanekuid, praktilisi näpunäiteid, kuidas probleemsete õpilastega paremini toime tulla.
• Eri suhtlemisviiside mõjust probleemsele lapsele/õpilasele.
• Agressiivse käitumise taga peituvatest ekslikest uskumustest ja mõtetest.
• Õpetaja adekvaatsetest toimimisviisidest klassi kui grupi juhtimisel.
• Suhtlemisest käitumishäirega õpilasega.
• Näiteid, arvamusi ja lühilugusid õpilaste-õpetajate suhtlemisest.
Teoreetilise osa on kirjutanud pedagoogika doktor Heiki Krips. Oma mõtteid jagavad Piret Siivelt ja Aila Rajasalu, kellel on õpetajatöö kogemus nii käitumisraskustega õpilaste erikoolis kui ka tavakoolis. Teksti rikastavad küsitlustest ja fookusgrupi uuringutest saadud õpilaste ning õpetajate arvamused.