Turunduses on mind kõige rohkem hämmastanud asjaolu, et majanduse nähtavalt ratsionaalne maailm rajaneb sageli täiesti ebaratsionaalsel reeglistikul. See ebamäärane tungide rägastik ongi turunduse lahinguväljaks.
Varem oli majanduses esmatähtis kaup ise. See oli ratsionaalne ja mingi kindla sihiga loodud teenus või objekt. Kuid juba Alvin Toffler väljendas veendumust, et tänapäeval kipuvad kaubad mingi kummalise seaduspära alusel järjest enam psühhologiseeruma. Masstoodang annab teed individuaalsusele.
Oluliseks muutub toote lisaväärtus.
Varem pidi toode olema kvaliteetne. Praegu peab toode olema kvaliteetne ja piisavalt "psühhologiseeritud". Erinevalt paljudest, kes arvavad, et kaubad kaugendavad inimesi elu põhiväärtustest, usun ma, et tooted ja tarbimine viivad tegelikult inimesi tõele lähemale. Miks, seda ma püüangi järgnevatel lehekülgedel veidi lahti seletada.
Valdur Mikita