"Jänku-Juss ja robootika" on esimene 2-10aastastele lastele suunatud minimultikatest koosnev robootika- sari, mis äratab neis huvi robotite ehitamise vastu. DVD ja töövihikus on kaksteist toredat lugu sellest, kuidas robotiga tuttavaks saada ja sõpradega koos lahedale robotivõistlusele minna. Lisatud on ka viis LEGO WeDo praktilist programmeerimisnäidet. DVD sobib õppematerjalina nii koju, lasteaeda kui ka algkooli. Lase oma lapsel areneda läbi robootika! Videoid täiendavad töövihik ning lauamäng "Jänku-Juss ja robootika". Vaata rohkem: http://www.jankujuss.ee/p/robootika.html
Lugude nimekiri:
Robootika multikad:
Alligaator Robi saabumine
Robi mõtleb
Robi näeb
Robi teeb häält
Robi liigutab
Robi teab oma asendit
Robi tahab võistlustele minna
Minna ja Jassi võistkond
Võistluse plakat
Võistkonna põhiväärtused
Võistlustel
Lauamäng
Programmide multikad:
Robi avab ja suleb suu
Robi häälitseb klahvidele
vajutamise järgi
Robi näeb toitu
Robi teeb liigutamise peale
juhuslikku häält
Robi muudab arvuti tausta ja
saadab teateid
Internetiohutuse multikad:
Jänku-Jussi internetimaailm 1
Jänku-Jussi internetimaailm 2
Jänku-Jussi internetimaailm 3
Töövihikus on samade multikate sisu teksti kujul, õpetlik robootika põhimõisteid selgitav lause ning värvimist-lahendamist-kleepsude kleepimist ootav tööleht. Töövihiku lõpus on viis Lego WeDo komplektil põhinevat praktilist piltprogrammeerimisnäidet ja QR koodiga käivituv näidisvideo. Töövihiku maht on 36 lehekülge ja lisatud on ka äge kleepsuleht! Lego WeDo komplekti kohta rohkem: https://education.lego.com/en-us/lesi/elementary/wedo
Töövihik valmis koostöös MTÜ-ga Robootika www.robootika.ee
Lauamäng “Jänku-Juss ja robootika” tutvustab lapsele põnevat robootikamaailma. Lauamäng on mõeldud täiendmaterjalina töövihiku “Jänku-Juss ja robootika” juurde. Mängu on lõbusam mängida mitmekesi. Lähenege mängule loovalt ja tehke mängu mängimiseks omad reeglid. Uute reeglite koostamisel lähtuge, et need sobiks kõikidele mängumeeskonna liikmetele.
REEGLID
Leppige kokku, kes alustab. Liikuge edasi mööda mänguruutusid (1-100) vastavalt täringuga veeretatud numbrile. Kui keegi veeretab number kuue, siis andke talle kordusveeretamise õigus. Võidab see, kes jõuab esimesena mängu viimase ruuduni, ka siis, kui ta sai täringul suurema numbri, kui lõppu jõudmiseks vajalik.
Mänguruudustikul on osadel ruutudel kindel tähendus:
Liivakella mänguruudul (3 tk) jääd nii mitu korda vahele kui number ütleb (1-3);
Tsükli mänguruudul (3 tk) saad nii mitu korda uuesti visata kui number
ütleb (1-3);
Robotijuhtme mänguruut (4 tk) viib Sind mängus edasi või tagasi sellele ruudule, kuhu juhtme teine ots näitab;
Noodiga mänguruudul (10 tk) tuleb teha seda häält, mida noodi kõrval olev pilt ütleb;
Tähega mänguruudul (26 tk) tuleb öelda selle tähega algav sõna või seda tähte sisaldav sõna;
Mootorikäskude ja kaldeanduri käskude juures on nooled , mis viivad sind vastavalt noole poolt suunatud ruudule;
Robotiga mänguruudul (10 tk) vaata, millisele ruudule robot edasi ulatub ja liigu sinna;
Ülejäänud mänguruutudele sattudes kirjelda, keda või mida sa mänguruudul näed;
Kõik ruudud, millelt tuleb kuhugi edasi liikuda, on tähistatud punase numbriga ja viivad edasi-tagasi sinise numbriga ruudule.
Lõbusat mängimist!