Heinekeni tuntakse kogu maailmas, kuid vähesed õllesõbrad, kes vahukübara kerkimist klaasis isukalt jälgivad, on kuulnud ärialastest salasepitsustest, turundustrikkidest ja erakordsetest isikutest, kes muutsid selle Hollandi pereettevõtte üleilmselt tuntuks.
Viies meid 1864. aasta Amsterdamist teekonnale, mis jätkub tänini, pajatab „Heinekeni lugu“ maailma suurimate hulka kuuluvate õllefirma ja Alfred „Freddy“ Heinekeni, tolle ainulaadse kindlalt tippu rühkinud tähelepanuväärse ärimehe, puhuti vaieldava loo. Suurejoonelised ülevõtmised ja innustunud turunduskampaaniad, aga ka inimrööv, milles vangistajatele maksti ühe inimese eest suurim teadaolev lunaraha – kõik see põimub haaravaks ülevaateks rahvusvahelise õlleturu hõivamise võitlusest.
Barbara Smit on varemgi kirjutanud perekonnadraamadest, turundusest ja tarbimiskultuurist, raamatuga „Heinekeni lugu“ on ta loonud põhjalikule uurimisele tugineva narratiivi, mis lausa säriseb konkureerimise, isiksuste ja reetmise kirjeldustest.