Suur osa järeldustest, mida igapäevaselt teeme või teatavaks võtame, põhineb andmetel. Loomulikult on järeldamise viis elukutselisel andmeanalüütikul teistsugune kui näiteks diagrammi vaataval ajalehelugejal, kuid aluspõhimõtted mitte nii väga. Sageli on selleks statistiline meetod, mida selles raamatus püütaksegi tutvustada, pidades silmas erisuguseid lugejaootusi ja –huvisid. Kuigi sirvides näeb valemeid, ei ole see päris kindlasti matemaatikaraamat. Enamjaolt piisab tavakooli teadmistest ja ülejäänus on heaks abimeheks terve mõistus.
Raamatus on rohkesti Eesti ühiskonna kohta käivaid arvulisi näiteid, mille varal antaksegi sageli ka põhimõttelised seletused ja tõlgendused. Näidete sisu ei ole siiski ainus, mis õigustab raamatu pealkirjas olevat piiritlust ühiskonnateemaliste andmetega. Ka statistilised tehnikad ja võtted, mida käsitletakse, on valitud nende seast, millele sageli tuginevad sotsiaal- ja humanitaarala kirjutised ning uurimistööd. Kirjeldava statistika tõlgendusprobleemidest alustades jõutakse statistiliste võrdlusmeetodite ja testideni ja sealt edasi sotsiaalsete nähtuste mehhanismi modelleerimiseks kasulike mitmesuguste regressioonimudeliteni. Loomulikult on need võtted rakendatavad ka muudel aladel, kuid sotsiaal- ja humanitaarvaldkonna üliõpilased ja muud huvilised on mõeldud lugejatena esmajoones.
2007. aastal ilmus selle õpperaamatu esimene väljaanne ja sellest ajast peale on arenenud nii statistika meetodite varu kui ka nende rakendustavad. Neid muutusi ongi püütud uusväljaandesse kaasa haarata: lisatud on uusi tehnikaid, kaasajastatud andmeanalüüsi põhimõtteid ja ka eestikeelset statistikasõnavara.