Selles raamatus on luuletusi nii temaatilistel pidudel esinemiseks, aastaaegade iseloomustamiseks kui ka igapäevaelu kirjeldamiseks. Loetletud on luuletuse õppimise etapid, mis on vajalikud, et kuue- või seitsmeaastane laps teaks peast kas või mõndagi emakeelset luuletust. Riimis sõna kõrval on lasteaias tähtsal kohal muinasjutt, rahva- pärimus. Nii nagu luuletus, ei pane muinasjuttki midagi asist pihku, küll aga täidab silmad säraga ja sisendab usku, et maailm luuakse nüüdsama ja igal sõnal on hing, mis teda läbi salapära kannab. Seetõttu on salmide õppimise juurde lisatud toetavaid materjale enamasti rahvapärimusest. Õpetaja peamine ülesanne on mängulise õppeviisi kaudu säilitada lapse huvi luuletuse ja esinemisvõimaluse vastu. Siinsed lühinäidendid omakorda pakuvad esinemislusti õpetajaile.
Peagi nelikümmend aastat Viiratsi lasteaias töötanud Mari Karilaid on lasteaednik, kes iga päev korjab laste keskel üles vähemalt ühe nende
sõnapärli või hea mõtte, mis aastate jooksul on tema luuletustes, juttudes või näidendites oma koha leidnud. Luuletused on suurepäraseks vahendiks rikastada laste sõnavara ja arendada kõnet.