Raamatus püütakse muusikaõpetajale jagada üksikasjalikke juhtnööre kooli muusikaalase töö korraldamiseks ja läbiviimiseks nii muusikatunnis kui ka väljaspool seda. Siin analüüsitakse muusikaalaseid psüühilisi protsesse ja musikaalsuse probleemi, antakse ülevaade lapse muusikalise arengu iseärasustest, hääleelundi anatoomiast ja mehaanikast ning häälekujundamise probleemidest, jagatakse juhendeid hääldamise, intoneerimise, fraseerimise, laulu õpetamise spetsiifi ka, relatiivse noodilugemise süsteemi, muusikalise mõtlemise aktiviseerimise võimaluste, muusikalises arengus mahajäänud laste arendamise jms kohta. Käsitlemist leiab improvisatsiooni ja plokkfl öödi lühikursus õppeprotsessis. Võrdlevalt analüüsitakse kaasajal laialt levinud Carl Orffi ja Zoltán Kodály õppesüsteeme.
Kuigi raamatus on suurt rõhku pandud õpilaste muusikalise kuulmise ja aktiivsuse arendamise probleemidele, tahaks siiski rõhutada, et meie üldhariduskooli muusikaline kasvatus peaks oma iseloomult olema mitte niivõrd õpetav kui emotsionaalne. Arukas muusikaõpetaja leiab pakutava muusikalise materjali käsitlusele ja emotsionaalsele musitseerimisele kindlasti sobiva tasakaalu.